Актуальність навчального посібника «УКРАЇНСЬКА для дорослих у 28 уроках» не викликає сумнівів, адже розв'язана росією повномасштабна війна та злочини російської армії підштовхують російськомовних громадян України переходити на українську мову. Цей процес набув масового характеру по всій країні. Люди свідомо вирішили розмовляти українською в побуті, цікавляться можливостями для вивчення і вдосконалення мови. Прагнуть говорити правильно і красиво, а не суржиком, бо грамотно володіти державною мовою – обов’язок справжніх українців, які вболівають за державу. Усе частіше лунає українська у транспорті, супермаркетах, кінотеатрах, на пошті… За кілька останніх років в містах і селах з’явилися розмовні клуби, відкриваються мовні курси.
Інтерес до української мови прокинувся з початком великої війни не лише в Україні, але й за її межами. Іноземці в усьому світі забажали вивчати українську. Найбільший інтерес до вивчення української спостерігається в тих країнах, куди якраз і поїхала найбільша кількість біженців з України, гнаних війною.
«Масовий перехід на українську, дерусифікація громадського простору, стрімкий розвиток і популярність україномовного культурною продукту свідчать, що багато співвітчизників переосмислили й усвідомили важливість національного самовизначення у тому числі й через мову, рівень підтримки якої в суспільстві зріс чи не найбільше за роки незалежності України. Бо українська – це мова свободи й волі, могутня зброя українського народу в боротьбі за нашу незалежність і перемогу», - наголосив глава Української держави Володимир Зеленський.
Пропонований навчальний посібник «УКРАЇНСЬКА для дорослих у 28 уроках» охоплює зміст базового курсу, має чітку, вмотивовану композицію й доступну форму викладу. Складається з передмови, 28 уроків і доповнений 15 додатками.
Матеріали навчального посібника базуються на сучасних здобутках мовознавчої, педагогічної, методичної та психологічної наук, забезпечують додержання принципів особистісно зорієнтованого підходу у навчанні. Структура навчальних матеріалів вирізняється креативністю та нестандартністю. Належний науковий рівень викладу теоретичного матеріалу раціонально поєднується з його доступністю. Вдале групування навчального матеріалу у вигляді окремих уроків дає змогу авторам забезпечити комплексне послідовне і систематичне формування мовних знань і навичок та застосування їх на практиці.
Значну увагу автори відводять урокам для поглибленого вивчення розділів «Лексикологія» та «Морфологія», що є важливим для повноцінного оволодіння мовою. Користувач знайде для себе й рекомендації щодо вимови, тобто орфоепічних норм української літературної мови. Це особливо актуально за сучасної мовної ситуації.
Авторами розроблено систему інтерактивних вправ, які можна виконати, перейшовши за покликанням чи QR-кодом. Під час вивчення уроків можна отримати доступ до мовних блогів, словників, книг-мандрівників, українських народних пісень, карти говорів української мови тощо.
Неабияку увагу у посібнику відведено також мовному етикету. Різнопланова соціокультурна проблематика сприяє засвоєнню духовних та культурних цінностей і моральних норм, естетичному розвиткові. Інформація культурологічного змісту є важливою для виховання патріотизму, поваги до вітчизняної історії, мистецтва України.
Слід відзначити, що дібраний авторами текстовий матеріал є різноаспектним за змістом, різноманітним за стилями й жанрами, цінним у виховному плані, розвивальним і цікавим.
Безперечним позитивом навчального посібника є вдало підібраний ілюстративний матеріал.
Особливого схвалення заслуговує інформація, розміщена у додатках, де користувач ознайомиться з унікальною історією відродження й становлення української мови, з іменами її видатних творців, дослідників і популяризаторів, дізнається про мовні права і закони, визначить місце української мови серед інших мов світу.
У плані побажань можна зауважити таке:
1.Не вистачає тестових завдань, що важливо для об’єктивного визначення рівня сформованості знань і вмінь, для самоперевірки користувача.
2.Відсутні завдання, вправи для розвитку писемної форми мовлення.
Пропонований рецензований навчальний посібник «УКРАЇНСЬКА для дорослих у 28 уроках» - цінний і своєчасний посібник, підготовлений згідно з сучасними вимогами та відзначається нетрадиційним підходом до вивчення української мови. Матеріали посібника є адресною допомогою для дорослих користувачів, можуть бути використані як для самостійної індивідуальної роботи, так і для навчання в групах на мовних курсах, у розмовних клубах, для іноземців. Також посібником можуть скористатися усі ті, хто спраглий до українського слова, щоб успішно опанувати українську мову та розвинути навички мовлення.
Отже, рекомендуємо рецензований посібник «УКРАЇНСЬКА для дорослих у 28 уроках» усім, хто хоче швидко та якісно оволодіти українською мовою .
Рецензент: Ганна ДВОРАКОВСЬКА – учитель української мови і літератури, учитель-методист Ліцею №30 «ЕКОНАД» Дніпровського району міста Києва.