Ісабель Альєнде. Японський коханець. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2017
Феєричний сюжет цього міжнародного бестселера про трагічну долю жінки, яка прожила довге і складне життя, певним чином перегукується з історією його авторки. Чилійська письменниця належить до відомої родини дипломатів, мала досвід політичної біженки, зараз залишається імігранткою. За сюжетом, юну героїню відправляють з окупованої Польщі до американських родичів. У їхньому маєтку вона закохується в японця, сина садівника. Але навіть тут, здавалося, у далекій від воєнних лихоліть Другої світової країні, доля в закоханих залежить від війни. Трагедія Перл-Харбору, табір для інтернованих, куди потрапляє коханий – все це відгукується вже за нашого часу. І вже нова героїня, яка стає повіреною у справах старої жінки, беручись розібрати її архів, змушена заново «прожити» цю історію, зрозумівши і виправдавши її героїв.
Пауло Коельйо. Шпигунка. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2017
Темою цього бестселеру популярний у всьому світі автор образ долю не менш легендарної особи, поглянувши на її трагічну історію з точки зору фемінізму. Зрозуміти через душевні переживання цієї жінки – найвідомішої за всіх часів і народів шпигунки Мата Харі – у чому насправді полягала її вина. Яку, додамо, було доведено, що й призвело до фатального вироку. За сюжетом, перед нами нібито та сама відома історія проникнення героїні у всі модні салони вищого світу, дружба з високими посадовцями, бенкети, палке кохання і державні таємниці, які стають їй відомі. З іншого боку, автор повернув усе так, що сама Мата Харі, яка начебто мала пишатися власними перемогами, виявляє, що не вона маніпулювала чоловіками, вивідуючи секрети – німцями, французами, англійцями, іспанцями – а навпаки, в результаті всі використовували її. І хоча чоловіки в цій шпигунській мелодрамі перемогли, але насправді гору взяли жінки, оскільки покарали героїню роману за те, що не могли опиратися її чарам, тобто за її жіночність! Так само всі таємниці, які героїня дізнавалася від своїх коханців, були широко відомі, вона просто поширювала плітки в салонах вищого світу, натомість емансипацію цій чарівній красуні владний патріархальний світ пробачити не міг.
Анна К. Шевченко. Гра. – К.: Нора-друк, 2017
За правилами юнацької гри, розіграної в цьому романі, вже дорослих героїв засилають то в Одесу, то в Нью-Йорк. І все заради чи то квесту, чи то вікторини, а чи геополітичного кросворду, складеного самою долею. Насправді ж, якщо й можливі якісь тектонічні зсуви в історії, то всі вони зазвичай локального характеру. Тож, коли один з героїв, перебуваючи в Австралії, куди його занесла гра, каже у фіналі про бажання всіх змінити світ, то має на увазі зміну власного внутрішнього світу, тому що всі зміни починаються з нього. Тож мандри решти героїв, які опиняються то в Криму, то взагалі на краю світу, тривають. Так само, як сама гра, що розпочалася чверть століття тому, коли герої були молоді. «Інтернаціональність» сюжету не дивує, якщо врахувати, що авторка, англійська письменниця українського походження, мешкає в Лондоні, працюючи в галузі конфліктології. Що ж до ключа до цього «ігрового» роману, то він таїться в історичній фотографії з Кримської конференції 1945 року, де троє світових лідерів поділили світ і створили нову карту Європи після Другої світової війни. Тож нові ставки в цій геополітичній грі будуть ще вище.
Светлана Талан. Раздели мою печаль. – Х.: Клуб Семейного Досуга, 2017
Від самого дитинства героїня цього гостросоціального роману була приречена на самотність, покору, насильство над особистістю, і не дивно, що на початку книги стоїть епіграф з Декларації про права людини. Адже в родині юна дівчина ніяких прав не мала. Батько-військовий вимагав залізної дисципліни, мати все життя терпіла чоловіка-тирана, брат мріяв про втечу. Навіть нареченого їй вибрали з батькових колег-ровесників, забороняючи зустрічатися з друзями, контролюючи кожен крок. Тож не дивно, що всі наступні кроки в житті, у тому числі вже в напрямку власної родини, виявляються хибними, тягнучи за собою ту саму модель «насильства-покори». І лише коли героїня роману сама взялась за вирішення власної долі, ставши в силу обставин не просто жінкою, а самицею, що захищає своїх дітей, їй вдалося змінити життя, себе, а також змусити поважати себе. Шлях від затурканої дочки і забитої дружини до впевненої в собі успішної бізнес-леді був довгим і трагічним, але повчальним для всіх жінок, хто мріє про щасливу долю.
Марина та Сергій Дяченки. Страта. – Х: Фоліо 2017
Майбутнє в цьому містичному романі насправді не таке вже й далеке. Моделювання реальності, яким на службі займається чоловік героїні, давно вже не рідкість в нашому світі високих технологій. Втім, щоб в цій самій паралельній реальності зникали люди – такого ще, здається, не було. Не дивно, що за сюжетом, стурбовані навіть спецслужби, заявляючись до героїні і вимагаючи щоб вона допомогла витягнути чоловіка зі створеного ним же Задзеркалля. Шлях, який має пройти вірна дружина, викладачка філфаку і письменниця, рівнозначний подвигу Орфея в пеклі. Моделі часу, в одній з яких зник її чоловік, подібні до загробного життя, тому попереду у героїні, крім звинувачень у вбивстві дітей, ще й зустрічі з вампірами та іншими мешканцями «паралельного» царства тіней. І невідомо, яка буде зустріч і втрата віри в минуле заради порятунку рідної людини.